Skip to content

Večna dilema: ali upoštevati navodila, ki jih podaja stara prehranska piramida ali upoštevati sodobno?

Tako, kot napreduje industrija, svet in vse ostalo, tako napredujejo tudi trendi glede prehrane in to kaj je zdravo in kaj je priporočljivo za uživanje. Tako je prišlo tudi do spremembe pripomočka, ki se imenuje prehranska piramida, s katero se je lažje uravnavati, kaj je priporočljivo za uživanje in kaj ni.

Medicinska tabela oziroma prehranska piramida je slikovni prikaz izbora in količine živil, ki naj jih jemo vsak dan. Z upoštevanjem te se zmanjša tveganje za kronične bolezni in zmanjšanja prehitre umrljivosti.

Večna dilema: ali upoštevati navodila, ki jih podaja stara prehranska piramida ali upoštevati sodobno?

 

Nova prehranska piramida

Najnovejša sprememba pri novi prehranski piramidi je zagotovo ta, da vsebuje vidik telesne dejavnosti za  človeško zdravje. Zdrava prehrana in telesna aktivnost morata biti tesno povezana, saj se tako dopolnjujeta in izboljšujeta človeško zdravje. Sama prehranska piramida ima po novem na dnu vključen prikaz redne telesne vadbe. To v praksi pomeni, da se mora izvajati telesna vadba vsakodnevno oziroma vsaj 150 minut na teden.

Telesna aktivnost je lahko samo sprehod ali pa hitra hoja. Že s hojo se da odlično rekreirati. Prav tako ima nova prehranska piramida vključeno tudi priporočen vnos dnevne tekočine oziroma vode. Voda je najbolj pomembna za človekovo zdravje, saj z njo poskrbimo za hidriranje ter čiščenje telesa.

 

Zakaj je sploh prišlo do sprememb v prehranski piramidi?

Do sprememb je prišlo predvsem zato, ker je stara prehranska piramida preveč splošna. Namreč vsaka oseba je individum zase, kar pomeni, da se vsi ne gibljejo enako kar posledično pomeni, da vsi ne smejo uživati enake količine ogljikovih hidratov, sadja, zelenjave ter seveda sladkarij.

Ogljikovi hidrati so nujni za normalno delovanje človekovega telesa in organizma, zato je zmotno misliti, da ni priporočljivo uživanje le teh. Problem nastane v količini, saj ljudje ne vedo, koliko ogljikovih hidratov je sploh potrebno za uživanje.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.